Isuzu 4JJ1 panewki wału korbowego
W przypadku drobnych wgnieceń lub za rysowań krzywek na roboczych powierzchniach, wał kieruje się do wygładzenia uszkodzonych miejsc za pomocą osełki karborundowej. Jeśli jednak uszkodzenia są większe i naprawa osełką spowodowałaby przekroczenie tolerancji wymiarowej krzywek, wtedy wał rozrządu należy skierować do szlifowania. Do szlifowania kieruje się również wały o nierównomiernie wypracowanych powierzchniach krzywek, ale tylko w tych przypadkach, gdy zużycie nie jest zbyt głębokie i szlifowanie nic spowoduje całkowitego zniszczenia warstwy utwardzonej. Po szlifowaniu twardość powierzchni krzywek powinna wynosić nadal około 60 HRC. Instrukcje fabryczne podają warunki, na jakich dopuszczalna jest naprawa wałów rozrządu w przypadkach, gdy zużycie jest tak duże, że dalsze szlifowanie nie jest już możliwe.
Żadna część jak i całość treści zawartych na www.geneus.pl nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody HDS Serwis sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawnie.
D y s p o n u j e m y
mobilnym serwisem