Serwis ładowarek
Serwis i naprawa ładowarek kołowych, gąsienicowych, teleskopowych i miniładowarek.
Naprawa miniładowarek
Kumatex to firma wyspecjalizowana w remontach i serwisach kompaktowego sprzętu budowlanego – mini i midi ładowarek marek: Takeuchi, Bobcat, Kramer Allrad, Kobelco, Hitachi, New Holland, Cat, JCB, Komatsu, Gehl, Neuson, Schaeff, Terex, Atlas, Zeppelin, Doosan, Volvo Weideman i wiele innych.
Posiadamy wszystkie części zamienne silników japońskich używanych w ładowarkach (Mitsubishi, Kubota, Yanmar, Isuzu, działających także pod innymi markami, np. Cat czy Volvo), a także części do silników Perkins, Cummins, Deutz i innych.
Prowadzimy naprawy silników, zwolnic (hydromotorów, silników jazdy), siłowników, hydrauliki siłowej, elektryki i innych. Zajmujemy się także odbudowami oraz remontami maszyn po uszkodzeniach mechanicznych, pożarach itp.
Jak jedna z niewielu firm w kraju mamy duże doświadczenie w obsłudze sprzętu stosunkowo rzadko pracującego w naszym kraju, m.in. kompaktowych ładowarek gąsienicowych.
SERWIS - REMONTY - CZEŚCI ZAMIENNE
Miniładowarka gąsienicowa
Miniładowarka gąsienicowa jest podobna w budowie do miniładowarki kołowej, ale - jak sama nazwa wskazuje - porusza się za pomocą gąsienic, a nie kół. Taki sposób poruszania zmniejsza nacisk na miękkie podłoże. Maszyna jest przeznaczona do wykopów i przenoszenia materiałów budowlanych, ale może być także używana do innych celów, np. mieszania cementu.
Początki
Miniładowarka została zaprojektowana w latach 50. Pierwsze miniładowarki trzykołowymi maszynami przeznaczonymi do podnoszenia różnego rodzaju materiałów. Najczęściej używano ich w rolnictwie, ponieważ – dzięki swoim rozmiarom – nadawały się lepiej do niektórych prac na roli.
Miniładowarki Merloe i Bobcat
Ładowarka Merloe pojawiła się na rynku w 1959 r. Po wprowadzeniu kilku modeli pierwszymi miniładowarki z napędem na cztery koła były M200 i M60.
Wraz z produkcją modeli M440 i M600 wiele firm z przemysłu budowlanego zainteresowało się miniładowarkami. Dzięki swej szybkości, zwrotności i łatwości manewrowania były one bardzo użyteczne przy pracach konstrukcyjnych.
Miniładowarki w kolejnych dekadach rozwijały się pod względem technicznym i konstrukcyjnym. Jedną z najważniejszych zmian było wprowadzenie kabiny – pierwsze maszyny jej nie posiadały, przez co operator był narażony na duże ryzyko wypadku podczas pracy.
Miniładowarki gąsienicowe powstały kiedy producent sprzętu budowlanego ASV rozpoczął produkcje pierwszych podwozi gąsienicowych do minikoparek Caterpillar w 2000 r.
Kompaktowa miniładowarka gąsienicowa Caterpillar jest jednym z najnowszych osiągnięć w dziedzinie produkcji ładowarek gąsienicowych. Firma przedstawiła modele B w 2003 r. Podwozie gąsienicowe umożliwiało większą stabilność i sprawiało, że maszyna nie była osłabiana przez nacisk gruntu.
Pompy hydrauliczne i silnik Diesla umożliwiają wielogodzinną pracę maszyny, zwiększają skuteczność i wpływają na zmniejszone zużycie paliwa.
Silnik stosowany w miniładowarce gąsienicowej Caterpillar posiada moc w przedziale od 49 do 74 KM.
Cztery pompy hydrauliczne przekazują moc wytworzoną przez silnik. Ich działanie zapobiega przeciążeniom silnika podczas pracy.
Jedną z najbardziej charakterystycznych części używanych w miniładowarkach gąsienicowych są ramiona. Są one ruchome i zamontowane z tyłu maszyny. Ich obniżenie zwiększa sterowność maszyny. Istnieje możliwość wymiany ramion na dłuższe. Ramiona służą do podnoszenia różnorodnych materiałów we wszystkich rozmiarach i wagach.
Gąsienice dają maszynie funkcje nieosiągalne w ładowarkach kołowych. Zapewniają lepszą trakcje, co jest szczególnie istotne w trudnych warunkach, podczas pracy w śniegu czy w błocie. Wpływają także na zmniejszenie nacisku na grunt przez co zmniejszają ryzyko ewentualnego uszkodzenia powierzchni, na której pracuje maszyna.
Miniładowarka gąsienicowa jest maszyną łatwą w obsłudze. Jest skonstruowana z zestawu zaworów hydraulicznych kontrolujących ilość oleju hydraulicznego docierającego do silnika hydraulicznego i siłowników sterujących ruchem gąsienic i ładowarki
Popularni producenci: ASV, Bobcat, Case, Caterpillar Gehl, Hyundai, JCB, John Deere, Komatsu, Mustang, New Holland, Sunward, Takeuchi, Thomas.
Marki ładowarek (wszystkie typy) obsługiwane przez KUMATEX:
Kubota, Case, Yanmar, Hitachi, Volvo, Pel-Job, Hanomag, JCB, Doosan, Takeuchi, Kobelco, Weidemann, Komatsu, Schaeff, Atlas, John Deere, Terex, Sunward, Kramer Allrad, CAT / Caterpillar, Bobcat, Neuson Wacker, New Holland, Liebherr, HSW, Zeppelin, Furukawa, Daewoo, O&K, Manitou, Hymac, Haulotte, Sanderson, Cukurova, Ahlmann, Zettelmeyer, Claas Ranger i wielu innych.
Żadna część jak i całość treści zawartych na www.kumatex.pl nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody HDS Serwis sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawnie.
D y s p o n u j e m y
mobilnym serwisem