Isuzu 6HK1 – korbowód
GŁADZIE CYLINDROWE poddaje się oględzinom w celu ustalenia, czy poza normalnym zużyciem nie ma uszkodzeń, np. zadrapania przez sworzeń tłokowy. Gładzie cylindrowe zużywają się w różnych miejscach. Zasadniczo w płaszczyznach prostopadłych do osi tworzy się owal, a w płaszczyznach przechodzących przez stożek. Większa oś owalu leży zawsze w płaszczyźnie prostopadłej do osi wału korbowego, a większa średnica stożka znajduje się w płaszczyźnie położonej najbliżej głowicy. Szczególne odchylenia od tej krzywej występują w cylindrach mających tzw. krótkie tuleje wykonane z materiału bardziej odpornego na ścieranie niż materii kadłuba. W tych przypadkach największe zużycie gładzi występuje w miejscu styku materiału kadłuba z czołem tulei cylindrowej.
Żadna część jak i całość treści zawartych na www.geneus.pl nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody HDS Serwis sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawnie.
D y s p o n u j e m y
mobilnym serwisem